DSA - CONEXIÓN Oral History Project

Curated by Evelyn Fernández-Ketcham and Nelson Santana

Members of the Dominican Studies Association (DSA) collaborate with the CONEXIÓN Dominican Republic proposal for the 17th La Biennale di Venezia 2021 and answer the question “How will we live together?” (¿Cómo viviremos juntos?), the question raised by the Biennial’s curator.

As immigrants or first/second generation Dominicans in the United States, DSA Board Members engage in a dialogue about inclusion/exclusion in spaces on the island or their host/home country. Board members reflect on their personal and professional experiences, where they discuss inclusive spaces and how these might be expanded.

Get to know La Biennale di Venezia

Learn more about the CONEXIÓN project

Dr. Ramona Hernández & Dr. Silvio Torres-Saillant (Español)

Evelyn Fernández-Ketcham, Dr. Luana Ferreira & Nelson Santana (English)

Dean Ana García Reyes & José García (Español)

Anthony Stevens-Acevedo & Dr. Ana-Ofelia Rodríguez (English)

Luis Álvarez López & Dr. Juan Tineo (Español)

Biographical Sketches of Participants

Luis Álvarez-López

Evelyn Fernández-Ketcham

Ana García Reyes

Ramona Hernández

Ana-Ofelia Rodríguez

Nelson Santana

Anthony Stevens-Acevedo

Juan Tineo

Silvio Torres-Saillant

Acknowledgement

The Dominican Studies Association (DSA) accepts LiLeón Foundation’s invitation to collaborate with CONEXIÓN, presented by Dominican Republic at the 17th La Biennale di Venezia 2021.

La Asociación de Estudios Dominicanos (DSA) colabora con el programa colateral de CONEXIÓN, propuesta con que República Dominicana participa en la 17a Bienal de Arquitectura de Venecia al responder a la pregunta: ¿Cómo viviremos juntos? (How will we live together?) que lanzó el curador de la Bienal.

Como inmigrantes o dominicanos de primera / segunda generación en los Estados Unidos, la Junta Directiva de la DSA entabla diálogos sobre la inclusión / exclusión en los espacios de origen o de recepción. Las personas que integran la junta reflexionan sobre sus experiencias personales y profesionales, pensando en los espacios inclusivos y cómo podrían ampliarse.

Conozca La Biennale di Venezia

Aprenda más sobre CONEXIÓN

Agradecimiento

La Asociación de Estudios Dominicanos acepta la invitación de la Fundación LiLeón para colaborar en la exposición CONEXIÓN, a presentarse en La Biennale di Venezia 2021.

Dr. Ramona Hernández & Dr. Silvio Torres-Saillant (Español)

Evelyn Fernández-Ketcham, Dr. Luana Ferreira & Nelson Santana (English)

Dean Ana García Reyes & José García (Español)

Anthony Stevens-Acevedo & Dr. Ana-Ofelia Rodríguez (English)